V Original War se cestuje časem; tedy alespoň jedním směrem. Ponechejme stranou úvahy o tom, že sebemenší zásah do minulosti může vyvolat řetězovou reakci, jež změní budoucnost, a zaměřme se spíš na příběh jako takový, neboť právě on je jedním z pilířů Original War. Během první světové války Američané objevili na sibiřských pustinách podivuhodný stroj - EON. Vědci, kteří EON testovali za pomoci radioaktivních izotopů, došli k překvapivému závěru. Není to nic menšího než stroj času. Bohužel, veškeré palivo v zásobníku bylo vyčerpáno při experimentech. Stroj se převezl do Oblasti 51 s nálepkou "přísně tajný" a celý projekt šel na několik desítek let takzvaně k ledu. Zlom přišel v okamžiku, kdy sibiřské pustiny odhalily své další tajemství - dosud neznámé krystaly obsahující nové prvky. Krystal dokázal uvést vodu během okamžiku do varu a rozmést části nádoby po celé laboratoři. Vědci pochopili, že vodíkové atomy vázané ve vodě v hélium, jsou katalyzátorem nukleární fůze a tím pádem i vhodným palivem pro EON. Brány do minulosti se otevírají; téměř o dva miliony let zpátky na Zemi. Ovšem je v tom jeden háček. Cesta zpátky neexistuje. Prvotní myšlenky o nápravě světa brzy vystřídala mocenská vidina, poněvadž krystaly leží na území Ruska, což se nezdá příliš výhodné. Zformoval se tým lidí, oddaných armádě i vlasti, jejichž úkol zněl jednoznačně. Podniknout výpravu zpět, vytěžit veškeré krystaly na Sibiři a dopravit je na Aljašku.
Přenos proběhl podle plánu, leč uvítání by překvapilo i toho největšího pesimistu. Namísto dojemného panoramatu místní krajiny skupinu uvítala sprška ruských kulek s nadávkami. Hned vedle pravěkých opičáků kraj okupují i ruské jednotky a nutno podotknout, že jejich nenávistná rétorika vůči Američanům nebyla jiná ani před dvěma milióny let. Jedním z vyslaných zpět byl i velitel John MacMillan, tedy vy. Po přistání, a počátečním šoku, právě na vás zůstává rozhodnutí, komu z těch, co se s vámi spojili vysílačkou, uvěříte. V této fázi hry si možná ještě neuvědomíte jednu skutečnost, jež Original War odlišuje od ostatních, neřkuli starých realtimových strategií. Ty obvykle nabízejí děj podaný v úvodu s tím, že se každý těší teprve až na samotný závěr. Ne zde. Dějová linie nejen že neupadá do klasického klišé, důležité zvratové momenty přichází již během misí, v nichž si mezi sebou postavy normálně povídají a přijímají nové zprávy od velení. Buďte si jisti, že pokličkou zahalené tajemství zůstane skryto až do samotného závěru. Nikoli anonymní postavy, ale vojáci se svými jmény prožívají boj podle svého a vyjadřují vlastní emoce. Jízlivé komentáře, špatné rozkazy, napětí mezi vámi a velícím důstojníkem svádějí svou vlastní bitvu proti vojenské cti, morálce, povinnosti vojáka a možná i troše té lásky. A to ještě nic nevíte o třetí straně v konfliktu...
mama
(KOKO, 17. 3. 2010 14:21)